Co zatím víme o Quake Champions

Quake Champions

V tomto článku se pokusím shrnout veškeré možné informace, které se dají na internetech sehnat o Quake Champions. Pamatujte však na to, že hra je pořád ve vývoji, takže je velmi pravděpodobné, že výsledek se bude lišit od toho, co teď proklamuje iD, nebo viděli hráči na Quakeconu.

Práce na Quake Champions údajně započaly někdy v roce 2013 a původně se mělo jednat o rozšíření pro Quake Live. Po pozitivních reakcích několika vybraných testerů z řad běžných hráčů se však vývojáři rozhodli hru dále vyvíjet jako standalone projekt. Tento fakt potvrzuje i přiložený screenshot, na kterém je vidět datum registrace domény quakechampions.com a to 31. října 2013. Druhou indicii, která to podporuje, jsem si dovolil vytáhnout ze svojí konspirační krabičky a je založena na tom že, někdy v letech 2012 – 2013 se mluvilo o tzv. Quake Live 2.0. Nikdo pořádně nevěděl, o co se mělo jednat, ale podle mnohých to mělo “zachránit” Quaka. Později to však celkem utichlo, a komunita tak nějak přijala za své, že Quake Live 2.0 bylo přesunutí hry na steam. Já však věřím, že pravda je tam někde venku…

Registrace QC
Registrace domény quakechampios.com

Quake Champions – OMG vždyť to je kopie Overwatch!!!

Určitě nejkontroverznější záležitostí, která se kolem QC vyskytla je přidání šampionů/hrdinů. Tedy, každá hratelná postava v novém quakovi bude mít unikátní speciální schopnosti. Jednu pasivní, která bude zřejmě ovlivňovat hodnotu zdraví/armorů případně rychlost pohybu. A druhou aktivní, jako například krátké použití ability připomínající wallhack u Visora. To zásadně odmítá především hardcore jádro naší skromné komunity (člověk se až diví proč jsou ty servery u QL prázdné, když je tu tolik oddaných fanoušků).

Zatím známí hrdinové jsou tito:

Visor – schopnost Piercing Eye – na omezenou dobu cca 5 sec umožní vidět skrze zdi (it’s not a cheating, its a feature).

Ranger – schopnost Dire Orb – vypustí létající orb na jehož pozici se pak teleportuje. Je pravděpodobné, že vzhledem k jeho původu (hlavní aktér Q1) bude ovládat aircontrol, tedy jeho pohyb bude podobný jako v QuakeWordu nebo CPMA.

Nyx – schopnost Phase -Tato nová postava v quake univerzu disponuje jakýmsi velmi rychlý přesunem na krátkou vzdálenost, lidi kteří hrajou Overwatch říkají, že to se to podobá schopnosti kterou má postava Tracer. V jednom interview jsem četl něco o tom, že rocketjump jí vynese víš než ostatní postavy.

Scalebearer – další nový charakter. Po shlédnutí prvního trajleru jsem myslel, že se to je TankJR. Jeho schopnost se jmenuje BullRush – Scalebearer se rozběhne a ničí vše co má v cestě.

Anarki – ještě jednou známa tvář z Q3A – asi jediná postava u které je aircontrol oficiálně potvrzen. Aktivní schopností je Medkit a bude fungovat podobně jako stejnojmenný powerup v Q3A. Při použití dojde k jednorázovému doplnění zdraví, ale sníží se maximální počet HP.

Galena – Jedna z postav, o které se toho ví velmi málo. Její aktivní schopnost spočívá v dropování totemu, který lehce léčí spojence a zraňuje nepřítele. Jiná verze říká, že totem automaticky zmizí, pokud se do jeho dosahu dostane nepřítel.

Sorlag – můj oblíbený plaz je zpět. Opět toho o něm víme velmi málo, jeho speciální schopnost tkví v plivání jedu, který zraňuje nepřátele, co na něj stoupnou.

Clutch – Znovu se jedná o nový charakter. Tento červený robot bude mít více zdravý/štítů než ostatní postavy, to bude vykoupeno výrazně pomalejším pohybem. Mezi jeho aktivní schopnosti bude patřit štít, ale o jeho využití se toho zatím moc neví.

Dále pak existují další dvě postavy, o kterých se neví zhola nic. Jedna z nich by mohla být Angel/Crash a druhá Gore z Q3A. Pokud vám schází některá vaše oblíbená postava z Q3A, tak pro ní můžete hlasovat v této anketě. Ta sice vznikla na redditu, ale SyncError ji sdílel na twiteru, takže je třeba k něčemu inspiruje.

Podle sebevědomých prohlášení lidí z iD bude tento sytém hrdinů fungovat i v 1v1 – o čemž mám osobně jisté pochyby. Jednotlivý hrdinové by měli být designováni tak, aby obstál každý sám za sebe. Tedy, postavy by neměli mít jasně definované role jako je tomu například v Overwatch. Krom toho bude možné postavu po každém respawnu změnit. Se všemi charaktery bude možné strafovat dle libosti, jako i provést rocketjump. Stejně tak všechny postavy budou moci používat všechny zbraně, které si ale hráč bude muset najít rozházené po mapách. Nedávno se však objevila spekulace, že po respawnu bude na výběr ze tří možných zbraní – brokovnice, kulometu a hřebíkovače. Samozřejmostí jsou také itemy jako zdraví, brnění, quad damage a další. V traileru jsme také mohli zahlédnout jeden nový item, který má ikonku přesýpacích hodin a slouží k urychlení cooldawnu speciálních schopností jednotlivých postav. Další novinka se pojí právě s quad damage, který po sebrání nedodá bonus jenom jeho nositeli, ale v menší míře i ostatním lidem v týmu.

Jak bude vypadat gameplay?

O tom jak bude vypadat samotný gameplay asi nejvíce napoví uniklé video z letošního Quakeconu, kde si profíci jako Rapha, Fatal1ty, Kilsen a další zahráli první exhibiční match, určený však pouze pro oči účastníků této akce. Na videu se hraje mód sacriface, což je kombinace klasického TDM a king of the hill. V mapě jsou dva obelisky, jež mají týmy za úkol zabrat. Každý zabraný obelisk pak násobí body ze získaných fragů. Nebudou ale chybět ani klasické módy jako je FFA, TDM, CTF nebo Duel. V iD se však chystají podporovat především jeden vybraný týmový mód a dle mého názoru se bude jednat právě o sacriface. Tim Wilits také prozradil, že bude možné vypnout speciální ability jednotlivých hrdinů a zahrát si klasický match tak jak jsme zvyklý z Q3A.

 

Pojede mi to?

Quake Champions nebude pohánět iD tech 6, na kterém běží nový DOOM, ale hybridní engin, který vzniká častečně v iD Software a částečně ho vyvíjí firma Saber Interactive. Tuto variantu vývojáři zvolili, protože na Quake Champions se začalo pracovat ještě před tím, než byl iD tech 6 hotový. Nový Quake bude čistě PC záležitost – podle jeho tvůrců v současnosti nejsou konzole na takové úrovni, aby poskytly dostatečný výkon. Líbivě zní i snad v každém rozhovoru zmiňovaný otevřený strop pro maximální počet FPS. Jisté nejasnosti však panují o tom, co vlastně znamená tolik vyzvedávaných 120 hz. Podle všeho se nejedná o něco souvisejícího s moderními monitory, jak jsem si třeba myslel já, ale o to, jak bude hra rychle komunikovat se serverem. Mělo by jít o hodnotu, která je dvojnásobná například oproti Q3 a díky tomu by se nemělo stávat klasické „do piče, dostal rail a nic mu to neubralo!!!“. Hardwarové nároky zatím nejsou známy. Hra po vydání nebude obsahovat snapMaps, a to kvůli jiné technologii než má DOOM, jak je zmiňováno výše. Stejně tak ke hře nebudou při vydání dostupné žádné módovací nástroje, a ještě se ukáže, jestli je přidají později.


ID tech 6 to není, ale vypadá to dobře.

Cena hry?

Co se týče ceny finální hry, tak v tom nemá jasno ani samotné iD, podle jejich slov se rozhodují, jestli zvolit klasický model a nebo free to play. Nedávno se však na stránkách Bethesdy objevil inzerát, kde hledají člověka pro vytvoření udržitelného f2p systému. To pro nás může být jistá nápověda.

Progaming pyčo

Bethesda a iD mají s Quake Champions velké plány ve světě progamingu. Slibují nám velké turnaje, pravidelné ligy a podporu komunity. Dokonce hledají manažera přímo na tuto pozici. Naši chlapci by si asi rádi ukrojili něco z progamingového koláče, kde nyní dominuje League of Legends, Counter-Strike a Overwatch. Osobně bych jim to hrozně přál. Tak uvidíme, letos by měla být spuštěna minimálně beta. V kuloárech se často zmiňuje březen, oficiálně však nic potvrzené není. Pro mě by nebylo žádné překvapení, kdybychom se jí dočkali až o Quakeconu.

No a to je asi tak vše co o Quake Champions vím, tak zatím pac a pusu :*

4 Komentáře

  1. Ještě žijete ? Karby

  2. hmm záleží na jak dlouho 😀 😀

Přejít k navigační liště